Betalingsregeling

We begrijpen dat betalingsregelingen soms nodig zijn. Ontdek onze diverse opties voor betalingsregelingen, afgestemd op jouw behoeften, om zo samen te werken aan een oplossing die past bij jouw situatie en welzijn. Vraag een betalingsregeling aan in Mijn Anderzorg.

Het kan iedereen gebeuren: even je zorgpremie, het verplicht eigen risico of de eigen bijdrage niet kunnen betalen. In Mijn Anderzorg kun je een betalingsregeling aanvragen. Je betaalt het openstaande bedrag dan in termijnen af.

Zo werkt een betalingsregeling

  • Bij betalingsachterstanden vanaf € 50
  • Aflossen in termijnen
  • Alleen via automatische incasso
  • Kies zelf je incassodatum
  • Geen incasso- of administratiekosten

De betalingsregeling aanvragen

  1. In Mijn Anderzorg vraag je een betalingsregeling aan. We doen je dan een voorstel. Dit voorstel kun je zelf aanpassen.
  2. Je kiest zelf wanneer we afschrijven: de 7de, 14de, 21ste of 28ste van de maand.
  3. Na jouw akkoord voor de automatische incasso, krijg je een bevestiging per post of per mail.

Bijvoorbeeld: je hebt een betalingsachterstand van € 100. Anderzorg stelt voor dat je vier maanden lang € 25 per maand aflost. Je mag ervoor kiezen om in minder termijnen, een hoger bedrag af te lossen. Maar meer termijnen mag niet.

Vrijwillig eigen risico

Wil je een betalingsregeling voor het vrijwillig eigen risico? Dan neem je contact op met de klantenservice. Zij verbinden je door met onze afdeling Debiteuren.

Aflossingtermijnen

Als je een betalingsregeling bij ons afsluit, dan gebruiken we de volgende richtlijnen om het maandbedrag mee vast te stellen.

Achterstallige premie/verplicht eigen risico/eigen bijdrage

Maximaal aantal maanden

Minimale maandelijkse aflossing

€ 50 tot € 150

4

€ 25

€ 150 tot € 300

6

€ 25

€ 300 tot € 600

8

€ 50

€ 600 tot € 90

10

€ 75

Vanaf € 900

12

€ 100

Voorbeelden